DPF kietųjų dalelių filtrai

Kietųjų dalelių filtrai (DPF) saugo aplinką, bet gali tapti brangia problema, jei nebus prižiūrimi laiku

dpf-page-image-2

DPF (Diesel Particulate Filter) – tai dyzelino suodžių surinkimo filtras, kuris montuojamas naujesnių automobilių modelių, turinčių EURO4/EURO5 bei aukštesnius emisijos standartus išmetamųjų dujų trakte už oksidacijos katalizatoriaus. Jis filtruoja dyzelinui sudegus susidariusias suodžių daleles iš variklio išmetimo sistemos.
Šiuolaikiniuose dyzeliniuose automobiliuose dažnai kyla problemų dėl DPF kietųjų dalelių filtrų.
DPF kietųjų dalelių filtro užsikimšimas gali būti susijęs su eile priežasčių. Viena pagrindinių jų – didelė automobilio rida. Skirtingi automobilių gamintojai įvardina skirtingas DPF filtrų tarnavimo ribas, kurias apibendrinus, galima įvardinti 200-300 tūkst.km. Tačiau tai tik sąlyginės ribos. Filtro resursas didele dalimi priklauso nuo variklio būklės ir dyzelinio kuro kokybės. Kita priežastis – automobilio eksploatavimo sąlygos. Jei automobilis pagrinde eksploatuojamas mieste, yra važiuojama nedaug, mažais atstumais, optimaliais rėžimais, tikėtina, kad filtras labai greitai užsikimš. Dar viena priežastis – jau minėta naudojamo kuro kokybė. Svarbu naudoti tik gamintojo numatytą kuro rūšį. Dažna pasitaiko atvejis, kad DPF filtras nustoja veikti, dėl purkštuvų problemų arba EGR vožtuvo gedimas. Dar viena paplitusi filtro gedimo priežastis yra daviklių, kontroliuojančių jo būklę, gedimai (slėgio davikliai, DPF filtro temperatūros davikliai).

Pats savaime filtras sukuria pasipriešinimą išmetimui. Smarkiai užsiteršus ir sugedus suodžių filtrui, mažėja galingumas (turbina neįsijungia arba „pučia“ silpnai), didėja kuro naudojimas. Kai pasiekiamas kritinis suodžių filtro užterštumo lygis, jį reikia pakeisti.
Kuomet filtras užsikimšęs ir automobilis tinkamai nevažiuoja, tuomet Jums reikalinga priimti teisingą sprendimą dėl jo atstatymo regeneracijos (priverstinės), valymo, keitimo ar atjungimo.


Kietųjų dalelių filtro regeneracija. Vienas pirmiausių ir pigiausių DPF filtro sprendimo būdų – filtro regeneracija. Kai kuriuos filtrus galima priversti atlikti regeneracijos procesą net kuomet pagal gamintojo nustatymus filtras jau užsikimšęs ir reikalauja keitimo. Tai atliekama per automobilio diagnostikos jungtį, tačiau šis būdas nėra labai efektyvus.
Kietųjų dalelių filtro valymas. Kai kurie gamintojai naudoja specialius dyzelinių variklių dalelių filtrams valyti. Šie skysčiai skatina DPF/FAP filtrų atsinaujinimą. Skystis nėra pigus, be to gali tekti automobiliui atlikti diagnostiką ir pašalinti atsiradusias klaidas ar redaguoti filtro sistemos nustatymus. Laiku nepapildžius skysčio, filtras paprasčiausiai gali sugesti.
Kietųjų dalelių filtro atjungimas. Emuliatoriai ir kitos apgavimo sistemos. Tai techninis/programinis DPF sistemos priedėlis, kuris „apgaudinėja“ automobilio kompiuterį, siųsdamas jam tokius duomenis, lyg filtras būtų naujas. Tačiau naudojant šį būdą neretai vėliau atsiranda problemų ir sutrikimų sistemoje.
Filtro išprogramavimas. Pasitelkiant tinkamą programinę įrangą išjungiami(pašalinami) DPF/FAP filtrai. Tai ne tik pigiau nei filtro ar skysčių keitimai, bet ir išvengiama galimų problemų, tokių kaip galios sumažėjimas, padidėjusios kuro sąnaudos ir pan. dėl naudojamų „svetimkūnių“ (emuliatorių).
Kietųjų dalelių filtro keitimas. Pats brangiausias problemos sprendimo būdas, tačiau garantuojantis patikimiausią rezultatą.Susisiekite su mumis pateikdami savo automobilio informaciją ir mes pasakysime ką galima padaryti.

Susisiekite su mumis