Padangų slėgio kontrolės sistemos remontas

Padangų slėgio konktrolės sistemos (TPMS) remontas ir programavimas

Reikalavimas naudoti padangų slėgio jutiklius visų pirma yra skirtas saugumo lygiui keliuose didinti. Netinkamas padangų slėgis, slėgių skirtumas skirtinguose ratuose, gali turėti įtakos automobilio vairavimui ir aktyviam saugumui – ypač automobilio valdymui avarinėse situacijose, pavyzdžiui, stabdant arba staigiai keičiant važiavimo kryptį. Numatyta, kad naudojimas TPMS taip pat turėtų sumažinti susidarančių atliekų kiekį, nes mažina padangų susidėvėjimą ir degalų sąnaudas.

TPMS tipai ir jų savybės. Rinkoje siūlomi du pagrindiniai TPMS tipai:

  1. Netiesioginė sistema – pigiau eksploatuojama, tačiau nelabai tiksli. Daugiausiai naudojama VW grupės, PSA, „Fiat“ gamintojų.
  2. Tiesioginė sistema – joje naudojami aktyvūs slėgio jutikliai. Ši sistema montuojama maždaug 80 % transporto priemonių, kurios turi TPMS.

Pagrindinis tiesioginės sistemos privalumas yra nuolatinis ir faktinis padangos slėgio matavimas, kuris užtikrina neabejotinai trumpesnį reakcijos į staigų pasikeitimą laiką. Tačiau, šiai sistemai reikia skirti daugiau dėmesio atliekant techninę priežiūrą bei naudoti atitinkamas diagnostikos priemones. Tiesioginės sistemos taip pat gali aptikti naujai sumontuotus jutiklius (remdamosi nauju identifikacijos numeriu), todėl pakeistus jutiklius reikia atitinkamai pritaikyti (išskyrus automobilius, kuriuose yra automatinio naujų jutiklių atpažinimo funkcija).

Slėgio jutiklių tipai ir jų tinkamas pasirinkimas. Rinkoje gali rasti daugiau kaip 100 skirtingų rūšių slėgio jutiklių. Tipinį tiesioginės sistemos TPMS elementą sudaro slėgio jutiklis su radijo siųstuvu, maitinimo baterija ir aliuminiu arba guminiu oro ventiliu. Europos rinkai skirtuose automobiliuose siųstuvai veikia 434 MHz dažniu, o JAV rinkoje 315 MHz dažniu. Numatyta, kad jutikliai gali būti eksploatuojami maždaug 7 metus arba 150 tūkst.km., ir tai sąlygoja baterijos gyvybingumas. Eksploatuojant automobilį žemose temperatūrose šis laikas gali ženkliai sutrumpėti. Siekiant užtikrinti atsparumą drėgmei, jutikliai gaminami sandarūs, tad dėl šios priežasties jutiklių gamintojai nenumato baterijų pakeitimo galimybės. OEM (originalius) jutiklius gamintojas tiekia užprogramuotus, atsižvelgiant į konkretaus automobilio parametrus, todėl juos galima naudoti tik tam tikriems modeliams. Universalūs jutikliai atlieka tas pačias funkcijas, tačiau norint, kad jie veiktų, naudojant tinkamą diagnostikos prietaisą juos būtina užprogramuoti pagal reikalingą automobilio markę ar modelį.

TPMS priežiūra ir remontas.

  • atliekame jutiklių diagnostiką;
  • patikriname baterijų būklę;
  • pakeičiame ventilio elementus;
  • programuojame jutiklius arba pritaikome (sukonfigūruojame) naują(-us).

Susisiekite su mumis